Porsche Scandinavian Trip 2017

7e35dfd0226e42e73141e07756ceb542
Wyścig Silesia Ring
7 grudnia 2016

W zeszłym roku wraz z kolegą Tomkiem wybraliśmy się dwoma 911-kami w podróż po Europie. Postanowiliśmy przejechać sporą część naszego kontynentu, a zarazem odwiedzić trzy magiczne miejsca takie jak: Le Mans, SPA oraz mekkę fanów motosportu Nürburgring.

Większość Naszej trasy wiła się poprzez przepiękne Włoskie i Francuskie nadmorskie wybrzeża skąpane w słońcu, a zwieńczeniem tej podróży były wizyty na wcześniej wspomnianych torach wyścigowych. To wszystko zainspirowało mnie do stworzenia nowego wyjazdu, ale tym razem na północ naszego kontynentu.

the-atlantic-ocean-road

Wybór był oczywisty, skoro objechaliśmy już Włochy i Francję to czas wybrać się do Norwegi i Szwecji. Chociaż w Norwegi torów wyścigowych jest jak na lekarstwo, to fiordy i Droga Trolli czy trasa Atlantycka potrafią w jakiś sposób zrekompensować te braki, ale umówmy się, że nie tylko dla torów wyścigowych chciałbym tam pojechać. Jest wiele innych powodów dla których warto przejechać tę trasę, chociażby pierwszy: jak sprawdzi się 911-ka na krętych wąskich i bardzo wymagających Norweskich drogach. Tak własnie, ponieważ cała trasa została tak zaplanowana i ułożona, żeby przebiegała wzdłuż najpiękniejszych Norweskich Fiordów, a zarazem była bardzo kręta i malownicza. Przez setki kilometrów krętych dróg które oplatają Norweskie Fiordy niczym szal szyję Doroty Wellman, będę miał okazję jeszcze bardziej poznać zalety swojej 911-tki. Nie lada wyzwaniem będą również wjazdy na prom dla tej nisko zawieszonej żaby, a będzie tych przepraw aż jedenaście. Mam tylko nadzieje, że spojler przedniego zderzaka nie ucierpi zbyt mocno.

geiranger

Wisienką na torcie będzie wizyta na torze wyścigowym Gotland Ring, który znajduje się na Szweckiej wyspie Gotland. Ale zanim tam dojadę, będę miał do pokonania blisko 5000 tys. kilometrów po Norweskich i Szweckich drogach, a jazda przez Norwegię nie należy do zbyt szybkich, ponieważ panują tam straszne restrykcje odnośnie dozwolonych prędkości na drogach, a mówiąc dokładniej maksymalna dozwolona prędkość na drodze krajowej to 80 km/h, a na drogach ekspresowych całe 100 km/h. Czy to jakiś żart? Norwegowie stawiają na bezpieczeństwo i z natury nigdzie się nie śpieszą, a z drugiej strony jadąc wzdłuż fiordów krętymi i bardzo wąskimi drogami nie wyobrażam sobie pruć ponad 80 km/h. Jest jeszcze jeden aspekt, który sprytnie pohamuje nasze sportowe zapędy, a dokładnie wysokość mandatów za przekroczenie prędkości, które sięgają nawet 7900 NOK, a to w przeliczeniu na złotówki jakieś 3850 zł.

gotland-ring

W Szwecji sytuacja jest bardzo podobna, więc szkoda wydawać takie kwoty na mandaty, lepiej jechać zgodnie z przepisami i podziwiać przepiękne widoki, a jadąc drogami, które przebiegają przez las mamy większe szanse na wyhamowanie, kiedy nagle wbiegnie nam na drogę łoś, a tych nieproszonych gości na drodze powinniśmy się raczej spodziewać jadąc do Norwegi i Szwecji.

Wyjazd został tak zaplanowany, aby w ciągu czternastu dni przejechać ponad 5000 tys. kilometrów i przeprawić się jedenaście razy różnymi promami. Najkrótsza przeprawa promowa będzie trwała pół godziny, a najdłuższa aż siedem godzin. Najkrótszy przejazd dzienny będzie miał około 90 kilometrów, a najdłuższy ponad 700 kilometrów! Było mi bardzo ciężko tak ułożyć całą trasę, aby uniknąć tak długiego jednorazowego przejazdu. Na szczęście jest to tylko jeden w ciągu całej wyprawy. Postanowiłem, że w jeden dzień pokonam spory odcinek drogi, ale w zamian za to spędzę więcej czasu w miejscach, które uznałem za najciekawsze w całej wyprawie, stąd tak duży dystans.

lyse

Jest to kolejna podróż marzeń i tak jak w zeszłym roku przyświeca mi motto „nie ma rzeczy niemożliwych i dróg, których nie przejadę”. Wyruszam 22 lipca z Zielonej Góry do portu w Świnoujściu i zamierzam przypłynąć z powrotem do portu w Świnoujściu 5 sierpnia.
Mam nadzieję, że wszystko się uda i wrócę w jednym kawałku do domu z dziesiątkami godzin nagrań z drona i innych kamer oraz tysiącami wspaniałych zdjęć.

cruiseship-in-the-geiranger-fjord-x3

Nie będę się na razie rozpisywał o szczegółach całej wyprawy, ponieważ postanowiłem, że zachowam to w tajemnicy. Wszystko w swoim czasie, bądźcie cierpliwi.

kolo-podbiegunowe

3dmapeczka

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *